5 motive să cumperi pâine de secară de la Kovács

Originară din Asia de Sud Est și Asia Mică, secara s-a răspândit și în Europa, fiind consumată în antichitate de către daci și romani în amestec cu grâu și orz, pâinea de secară fiind cea mai hrănitoare. În trecut secara a fost considerată alimentul săracilor, dar în timp au fost descoperite beneficiile sale nutriționale și are din ce în ce mai mulți adepți. În prezent, constituie una dintre cerealele de bază utilizate la scară largă în producția produselor de panificație din România și nu numai, fiind din ce în ce mai valorificată deoarece este o alternativă mult mai sănătoasă a grâului.

Secara se aseamănă foarte mult cu grâul, dar există o serie de diferențe. Făina din secară conține mai mulți nutrienți, iar pâinea obținută este mai densă și mai sățioasă.

Gustul pâinii coapte din făină integrală de secară se deosebește destul de mult de cel al pâinii preparate doar din făină de grâu, iar beneficiile consumului de secară sunt net superioare grâului.

De ce să consumi pâine de secară?

Deoarece este de ajutor în controlul greutății- Secara este de ajutor în lupta cu kilogramele, este săracă în calorii și bogată în fibre, ceea ce conferă senzația de sațietate pentru o perioadă mai lungă de timp. Fibra obținută din secară este benefică pentru îmbunătățirea generală a procesului de digestie, ameliorează simptomele sindromului de colon iritabil, previne constipația și facilitează eliminarea rapidă a toxinelor din organism. Deoarece conferă senzația de sațietate pe durate lungi, secara este ideală pentru tratarea obezității.

Este benefică pentru diabetici! Totodată, conținutul mare de fibre este benefic pentru diabetici deoarece îi ajută să mențină la cote normale nivelul de zahăr din sânge și să prevină hiperglicemia.

Conținutul de fibre este esențial și pentru menținerea nivelului colesterolului în limite normale, deci consumul de pâine de secară ajută și la reducerea riscului de boli cardiovasculare.

Este bogată în vitamine și minerale-secara este o sursă de vitamine, antioxidați, fitonutrienți, minerale. Este o sursă bună de calciu, seleniu, mangan, magneziu, fosfor, potasiu.

Pâinea de secară este o opțiune bună pentru persoanele care sunt nevoite să recurgă la diete pentru a-și proteja sănătatea. Totuși, nu este indicată și persoanelor cu boală celiacă sau celor cu intoleranță la gluten din cauza conținutului de gluten. Totuși, conținutul de gluten este mai mic decât la grâu, iar efectele adverse sunt mai reduse.

Pâinea de secară are în compoziție și făină de grâu, însă nu toți producătorii folosesc o cantitate însemnată de făină de secară. Atunci când achiziționați pâinea citiți pe etichetă lista de ingrediente și vedeți dacă secara este predominantă. La Kovács pâinea de secară are în conținut 90% făină dietetică de secară în amestec cu făină albă de grâu.

Cu o tradiție de aproape un secol, brutăria Kovács se bazează pe experiența moștenită din tată în fiu, asigurând produse de calitate, din ingrediente naturale, fără aditivi, bazate pe rețete tradiționale.